Руководитель медицинской организации

Дәрігер мен пациенттің диалогы: құру қағидалары, мысалдар, қателер

6 сентября 2019
316
Средний балл: 0 из 5
главный редактор ЭС «ACTUALIS: Медицина» и журналов «Руководитель медицинской организации», «Старшая медицинская сестра»
Дәрігер мен пациенттің диалогы: құру қағидалары, мысалдар, қателер
Дәрігер мен пациенттің диалогы: құру қағидалары, мысалдар, қателер

Дәрігер мен пациенттің диалогы диагноз қойғанда ғана емес, сонымен бірге ем тағайындағанда да маңызды рөл атқарады. Әрі қарай дәрігер мен пациенттің арасындағы диалогты құрудың ерекшеліктерін, медбике мен пациенттің диалогын, сондай-ақ кең таралған қателерді қарастырамыз.

Дәрігер мен пациенттің арасындағы диалог

Дәрігер мен пациенттің арасындағы диалог – бұл бүтіндей медицинаның проблемасы. Пациент маманға соның сапалы болуына қарай сенеді. Адамдар кейде «медициналық білімнің ең жылдам көзіне» - «Интернет» желісіне жүгінеді. Алайда интернеттегі ақпарат әрдайым мәселенің мәнін көрсетпейді және жай ғана жарнама болып шығуы мүмкін. Нәтижесінде адам оның есесін денсаулығымен және тіпті өмірімен қайтаруы мүмкін.

Медициналық бике мен пациенттің психологиялық қарым-қатынасын құру. Белсенді тыңдау техникалары

Диалог врача и пациента: правила построения, примеры, ошибки
В. Ф. Ригибаев м.ғ.к., ҚММУ психология және коммуникативтік дағдылар негіздері кафедрасының доценті, Қарағанды қ.
Мақаладағы басты мәселе:
  • Психологиялық қарым-қатынасты құру
  • Белсенді тыңдау техникалары
  • Тиімді тыңдау шеберлігінің жалпы қағидаттары
  • Пациентті сендіру әдістері

Дәрігер мен пациенттің диалогы: мысал

Медициналық практикада диалогтары ең маңызды буын болып табылатын және науқастың бүкіл емдеу процесінде міндетті түрде жалғасуға тиіс дәрігер мен пациент қарым-қатынастарын түрлі факторларға байланысты қалыптастырады. Дәрігер мен пациент диалогына мысал келтіреміз.

Пациент брекет тағады, дәрігер қосымша шара ретінде тістемді түзетуге арналған ортодонтиялық резеңкелерді тағуды тағайындап, «Тістеріңізді тартыңыз» деп қана айта салған. Науқас оларды қалай тағатынын түсінбеген, сөйтіп ыңғайсыз болғандықтан, оларды тек түнгі уақытта ғана тағып жүрген. Осылай пациент дәрігердің «Тістеріңізді тартып жүрсіз бе?» деген сұрағына оң жауап беріп жүріп, 2 айдан соң нәтижесінің жоқтығын байқап, ол туралы дәрігерге хабарлап, тістерін тек түнгі уақытта «тартып» жүргендігін айтқан. Дәрігер олай істеудің қажеті жоқ, себебі резеңкелерді күндізгі уақытта тағып жүргенде ғана нәтижесі болады деп жауап берді. Нәтижесінде пациент дәрігердің ол жағын бұрынырақ айтпағанына, «пайдасыз қабылдауларға» барып, уақыты мен ақшасын зая кетіргеніне қапаланды.

Бұл жағдаяттан мынадай қорытынды жасауға болады: дұрыс құрылған коммуникацияның болмауы – өз бетімен пайдасыз әрекет етудің және нәтижесіз емнің себебі.

Бүгінде Қазақстан Республикасында медицина терминологиясы аса көп қолданылмаған дәрігер мен пациенттің арасындағы орыс тіліндегі диалог (сол сияқты мемлекеттік тілдегі диалог) – нәтижелі коммуникация кілті. Кейбір пациенттердің (медициналық білімді айтпағанда) тіпті жалпы жоғары білімі де болмауы мүмкін, содан олар сауатсыз көрінбес үшін, дәрігерге «артық» сұрақ қоймайды, кейін бұл емде қателік кетуіне алып келуі мүмкін. Сондықтан, осындай салдардың алдын алу үшін дәрігер мен науқастың диалогы қарапайым тілде, емдеу алгоритмі нақты түсіндіріліп және барынша дәл ақпаратпен алмасу жолымен өту керек.

Қарым-қатынастағы әсерлер. Эмпатия және эмпатиялық жағдаяттар

Диалог врача и пациента: правила построения, примеры, ошибки
В. Ф. Огарков, м.ғ.к., ҚММУ психология және коммуникативтік дағдылар негіздері кафедрасының доценті, Қарағанды қ.
Ауырсыну жай-күйімен қатар жүретін эмоциялық күйінулер медициналық бике мен пациенттің қарым-қатынасы тереңдігі мен деңгейіне толықтай әсер ететіні табиғи жайт. Бұл процесте оқиғаларға қатысушылардың арасында туындайтын, көбінесе әсерлер деп аталатындармен анықталатын қабылдау мен түсіну маңызды рөл атқарады.

Кейде дәрігер мен пациенттің арасындағы қарым-қатынастың жайсыз болуына:

  • психологиялық арақашықтықты сақтамау;

  • көп сөйлеу;

  • сыйлықтармен орынсыз алмасу;

  • мәдениет немесе нәсіл тұрғысындағы айырмашылықтар себеп болуы мүмкін.

Жоғарыда аталған факторларды ескере отырып, этикалық мінез-құлық нормаларын сақтау дәрігер мен пациенттің арасында дұрыс байланыс орнауына көмектесетінін, ал күрделі терминологиясыз дәрігер мен пациенттің орыс тіліндегі диалогы (сол сияқты мемлекеттік тілдегі диалогы) сенім ахуалының қалыптасуына жағдай жасайтынын есте сақтау керек.

«Actualis: Медицина»

42


Бүгін «Actualis: Медицина» электрондық жүйесіне кіру мүмкіндігінің саны



Медбике мен пациенттің диалогы

Медбике мен пациенттің диалогы ынтымақтастық қағидаты бойынша құрылу керек. Осылайша ғана нәтижемен әрекеттесуге, сенім ахуалын құруға және пациенттің сауығуына жағдай жасауға болады.

Жалпы адамдармен тілдесу психологиясы – бұл дәрігер мен пациенттің диалогын құру кезінде ғана емес, медбике мен пациенттің диалогын құру кезінде де қолданылатын пән, себебі оның мәні адамның тілін тауып, онымен байланыс орнату болып табылады. Медбикеге пациентпен диалог құратын кезде мынадай ойды ұстанғаны дұрыс: пациент сізді есту үшін алдымен оны дұрыс естіп алу керек.

Дәрігер мен пациенттің диалогы: құру қағидалары, мысалдар, қателер


«ACTUALIS Медицина» ЭЖ-ге кіруге берілген рұқсатты алыңыз және қажетті құжаттарды жүктеңіз

 


Медбике мен пациенттің диалогы: мысал

Медбике мен пациенттің диалогы сияқты әрекеттесу элементін қарастыру керек. Төменде медбике мен пациенттің диалогына мысал келтірілді.

Медбике науқаспен танысады. Бұл орайда ол пациенттің өзі туралы айту әрекетін қош көреді, оған барынша көңіл бөледі. Ол (медбике) өзінің ойын дәл тұжырымдап, ақпаратты анық және сауатты жеткізеді және науқастың реакциясына бағдарланады.

Практика көрсеткендей, дәрігер мен пациенттің арасындағы диалогты айыптауға болмайды. Дәрігер мен медбике әділ болулары және емнің нәтижелі аяқталуын көздеулері керек. Дәрігердің қабылдауында пациент өзін сенімді сезінуі, өзі туралы шындықты айтудан қорықпауы керек. Диалогтары түсініспеушіліктің барлығын сейілте алатын дәрігер мен пациент әрдайым дұрыс әрекеттесуге ұмтылулары керек.

«Медицина ұйымы басшысы» журналынан басқа да пайдалы мақалаларды оқыңыз

logo
Сайт для медицинских работников!

med.mcfr.kz - профессиональный сайт и многие статьи здесь закрыты. Для медработника регистрация займет 1 минуту.

Зарегистрируйтесь, и в подарок мы пришлём вам готовый образец плана по снижению рисков для проверки Санэпиднадзора!

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
И получить доступ на сайт Займет минуту!
Зарегистрироваться
Хотите скачать файл?

Чтобы скачать этот файл, и получить доступ к другим документам, зарегистрируйтесь. Это займет 1 минуту:)

Зарегистрируйтесь, и в подарок мы пришлём вам готовый образец плана по снижению рисков для проверки Санэпиднадзора!

У меня есть пароль
напомнить
Пароль отправлен на почту
Ввести
Введите эл. почту или логин
Неверный логин или пароль
Неверный пароль
Введите пароль
Я тут впервые
И получить доступ на сайт Займет минуту!
Зарегистрироваться
×